Personal Trainer

Hieronta

Ylivieska

Urheilun tuki

Hieronta tukee voimaharjoittelua ja muuta urheilua lisääntyneen liikelaajuuden kautta.

Vaivojen ehkäisy

Hieronta auttaa ehkäisemään ja lievittämään vaivoja ja kipuja sekä pienentää loukkaantumisriskiä.

Suorituskyky

Autan oppimaan pois haitallisista liikemalleista ja vahvistamaan tarvittavia lihaksia.

Hieronta urheilijoille

Kokonaisvaltaista lihashuoltoa

Hieronta on osa kokonaisvaltaista lihashuoltoa, ja se tukee voimaharjoittelua sekä muuta urheilua. Lihaskireyksien poistaminen lisää kehon liikelaajuuksia, lievittää kipua, ehkäisee vammoja ja auttaa parantamaan suorituskykyä.

Aina pelkkä kireyksien aukominen ei ole kuitenkaan riittävä ratkaisu, etenkin jos vaivat ovat toistuvia ja palaavat yhä uudelleen. Toisinaan lihaskireydet voivat johtua lihasten heikkoudesta tai vääränlaisesta toistuvasta rasituksesta.

Valmentajana ja hierojana lähestymistapani lihaksiin on kokonaisvaltainen, ja pyrin tarjoamaan myös vinkkejä ja harjoitteita ongelma-alueiden kehittämiseen. Kiinnostuksen kohteenani on erityisesti voimaharjoittelijoiden ja muiden urheilijoiden hieronta.

Hinnasto

Tarjoan hierontaa Ylivieskassa Hyvinvointikeskus Fysiomotionin tiloissa.

Opiskelen parhaillaan koulutetuksi hierojaksi Kokkolan Kpedulla, josta valmistun kesällä 2024.

Maksutapoina käyvät käteinen, kortti ja hyvinvointiedut: Smartum, Epassi ja Edenred.

Mitä 60, 90 tai 120 minuutin aikana ehtii hieroa?

Yleinen harhakäsitys on se, että tunnissa ehditään käsitellä puoli kehoa tai 90 minuutissa perusteellisesti koko keho. Todellisuudessa tunti riittää vain pienehkön kehon alueen käsittelyyn, kun tavoitteena on, että hierontakäynti on aidosti tuloksellinen. Kun varaat tarpeeksi aikaa hieronnalle, saat siitä suurimman hyödyn itsellesi.

Alla on muutamia esimerkkejä siitä, mihin eri hieronta-ajat usein riittävät.

Jos treenaat paljon ja sinulla on runsaasti lihasmassaa tai kireyksiä, suosittelen valitsemaan pidemmän ajan. Voit kysyä minulta tarvittaessa lisäneuvoa sopivan ajan valitsemiseen.

60 minuutin hieronta

60 minuutin aika riittää useimmiten pienen osa-alueen, kuten yläselän ja niskan, käsittelyyn.

90 minuutin hieronta

90 minuutin hieronta-aika sopii esimerkiksi kehon takaosan (pohkeet, takareidet, selkä, hartiat ja niska) tai ylä- tai alakropan käsittelyyn.

120 minuutin hieronta

120 minuutin hieronta riittää jo kehon laajempaan käsittelyyn. Kahdessa tunnissa ehdin hieroa pääsääntöisesti pohkeet, reidet ja pakarat sekä selän, hartiat ja niskan.

Seuraa minua somessa

Ajanvaraus

Varaa hieronta-aika alla olevasta ajanvarauskalenterista, osoitteesta vello.fi/arjenkoutsi, puhelimitse/viestillä numerosta 050 3743859 tai sähköpostitse marko@arjenkoutsi.fi.